0

WEBFOLIO 1 - KESIMPULAN TUGASAN 1

Posted by Unknown on 15:25
Sedar tak sedar sudah siap rupanya tugasan satu ini. Walau pun dimulakan agak lewat kerana terlalu selektif terhadap latar belakang blog, akhirnya selesai juga pada hari ini. Hehe! 



Dimulakan dengan pengenalan INI TENTANG SAYA menceritakan serba sedikit mengenai diri saya sendiri sebagai permulaan bicara. Ceh! 

Disusuli dengan tajuk MAKLUMAT DAN KELEBIHAN DAYA SAING. Agak menarik kerana tiba-tiba teringin membuka sebuah perniagaan untuk mengaplikasikan apa yang telah dipelajari. Kononnya. Hahaha! Eh, mana tahu satu hari kan. Mimpi menjadi realiti. Boleh diaplikasikan. Huaa.. 

PERANCANGAN SUMBER MANUSIA: PEREKRUTAN DAN PENGAMBILAN KAKITANGAN mengajar kita bagaimana internet memainkan peranan dalam sesi perekrutan dan pengambilan kakitangan. Sesuatu cara yang dahulunya sesebuah organisasi menggunakan kaedah manual untuk mendapatkan pekerja iaitu dengan mengadakan karnival, edaran pamplet, kunjungan ke universiti dan sekolah yang berpotensi yang dilihat menggunakan peruntukan kewangan yang tinggi, kini internet mampu mengubah segala-galanya. Ewah! Bukan tiada lagi kaedah tradisional yang digunakan, tetapi dengan hanya satu klik, segalanya bergerak pantas. 

WEB BASED EMPLOYEE SELF SERVICE pula mampu mewujudkan suatu sistem yang boleh digunapakai oleh pekerja, pelanggan mahu pun pembekal. Ia bukan sahaja mudah untuk urusan semua pihak, malah ia dilihat sebagai mesra pengguna kepada semua. 

Sekian sahaja untuk tugasan kali ini. Kita berjumpa lagi untuk Tugasan Kedua. Daaaa..


0 Comments

Post a Comment

Copyright © 2012 Human Resources Information System All rights reserved. | Bloggerized by tulipariesZONE.